ARTICLE: els productes naturals al sector beauty a Catalunya

El sector de la bellesa i la cura personal -Beauty- és una indústria àmplia que comprèn les àrees dels cosmètics i maquillatge, les fragàncies, la higiene personal i la cura de la pell i del cabell. Es tracta d’un sector altament internacionalitzat a Catalunya que aglutina prop de la meitat de les exportacions espanyoles de la indústria. Tot plegat sorgeix de l’estudi El sector Beauty a Catalunya de la Direcció General d’Indústria i ACCIÓ.

A escala global, la facturació d’aquesta indústria va arribar a 465 mil milions de dòlars l’any 2017 i amb països com França, Corea del Sud i els Estats Units com els que encapçalen la llista dels que més exporten. El segment amb més vendes a nivell internacional va ser el de la cura de la pell, amb 124,4 mil milions de dòlars, i el que menys el de les fragàncies amb 49,4 mil milos de dòlars.

Amb dades actualitzades a 2018, a Catalunya hi ha 576 empreses dedicades al sector, el 92% de les quals són pimes. Totes aquestes empreses facturen  9.115 M€ i donen feina a 29.310 treballadors (2017).

La categoria Fragàncies, perfums i essències é sla més gran en termes de facturació (3.735 M€) i representa el 41% de la facturació del sector . El 80% d’aquesta categoria correspon al grup Puig. El 27% dels treballadors pertanyen a empreses dedicades a aquesta categoria.

Existeixen vàries oportunitats d’internacionalització per a les empreses catalanes en l’àmbit dels productes naturals. Als Estats Units hi ha un fort augment de la demanda del productes naturals o plant-based per al tractament de la pell i la Índia presenta oportunitats sobretot per a les empreses del sector dels ingredients i els olis naturals. En general, s’observa que les economies emergents mostren més interès per comprar productes produïts de manera sostenible que els mercats desenvolupats.

Els consumidors volen productes que siguin bons per la salut, pel medi ambient i socialment responsables, pel que estan disposats a pagar un preu superior. Actualment, el 33% dels consumidors ja compren marques que creuen que estan fent un bé social o ambiental i s’estima que la oportunitat de negoci és del 966 mil milions d’euros.

Així doncs, les marques indie de bellesa natural estan creixent molt i promovent el moviment farm-to-face, les quals s’integren verticalment amb els seus proveïdors d’ingredients naturals: Beauty starts at the farm.

Més informació

(Visited 57 times, 1 visits today)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *