Creativitat en Aromes i Fragàncies. Bases Empresarials.
Postgrau Presencial (4a edició)
Crèdits: 16 ECTS (120 hores lectives)
Dates de realització: Inici:20/01/2016 Fi:20/06/2016
Horari: Dilluns 18:00 a 21:00Dimecres 18:00 a 21:00
Lloc de realització: UPC Campus Terrassa , Ed. CITM, C/ de la Igualtat, 33, Terrassa
Import de la matrícula: 3.950 €
Idioma d’impartició: Català / Espanyol
Contingut: Tot el que ens envolta té uns trets característics que ens permeten percebre i diferenciar un producte d’un altre; una d’aquestes característiques és l’olor i l’altre el gust. A diari ens veiem sotmesos a estímuls olfactius diversos o gustatius que ens provoquen reaccions diferents, tant si provenen d’aliments (aromes) com d’altres productes (fragàncies), ja siguin naturals o no, que han estat creats per persones especialitzades.
Amb la definició de creativitat com a motor de la innovació i utilitzant un enfocament transversal-cognitiu sensorial, aquesta formació proporciona a l’alumne les competències necessàries per a la seva formació en la creativitat d’aromes i fragàncies. Competències per a tractar amb un mercat que, en canvi constant, requereix d’innovació i renovació, amb fonament en la idea, la tècnica i la ciència d’aplicació sensorial.
Per això, es proporcionaran els coneixements interdisciplinaris necessaris que guiïn cap a la satisfacció de les oportunitats emergents en aquests mercats. Coneixements que podran ser d’aplicació tant en organitzacions empresarials com en la posada en acció de projectes individuals.
El món de les aromes s’estudiarà a partir de les matèries primeres fonamentals amb les que donar accés a l’aprofundiment en formulacions més complexes. Recolzat en el coneixement de la cuina tradicional al igual que en el coneixement de noves tècniques destinades a la potenciació dels aromes.
El món de les fragàncies tractarà amb les matèries primeres bàsiques amb les que es construeixen els elements fonamentals del perfum. Concloent amb l’estudi de dues de les famílies més exitoses en perfumeria (Xipre i Fougère).
Finalment, en el programa, s’imparteixen coneixements empresarials necessaris per a convertir una idea o projecte, en una activitat econòmica.