LLIBRE: històries i receptes de les remeieres dels Pirineus

De vidre. Històries i receptes de les remeieres dels Pirineus

Autoria: Marina Barberà

Marina Barberà és una il·lustradora i dissenyadora gràfica de Valls (Alt Camp). Amb formació en Belles Arts, Història Contemporània i Il·lustració i Còmic, s’ha especialitzat en la creació d’il·lustracions per a projectes culturals, marques i editorials.

Al llibre De vidre. Històries i receptes de les remeieres dels Pirineus ens parla de la figura de la dona al món rural centrant-se, especialment, en les herbolàries, trementinaires i remeieres dels Pirineus. Mitjançant una obra il·lustrada, Barberà plasma la memòria de totes aquestes dones que han viscut i encara viuen de la natura.

Va aconseguir una beca per a per una estada al Centre d’Art i Natura de Farrera. Allà va conèixer l’Anna, una remeiera. D’ella provenen totes les receptes del llibre. És un pou de saviesa inesgotable i el projecte es va anar transformant a poc a poc en un llibre.

Dins el llibre es diferencien dos tipus d’il·lustració. Per una banda, hi ha la il·lustració de les receptes —en blanc i negre— i de l’altra tenim els paisatges, que com que representen l’exterior, són de colors. El fet que les receptes estan dibuixades i escrites a mà, sembla una part més humana, t’ofereix una experiència sensorial com si fossis tu qui està escrivint la recepta. No és el típic llibre de receptes, però que tampoc és un manual etnobotànic ni massa tècnic.

Títol: De vidre. Històries i receptes de les remeieres dels Pirineus
Autor: Marina Barberà
Editorial: Edicions Sidillà
Col·lecció: La Talaia
Pàgines: 86
ISBN: 978-8412818529
Compra aquest llibre

Font: CULTURA “Tenia la necessitat d’explicar i entendre què eren les dones remeieres”. Revista Arrels. 3 de març 2025, per Maria Sicilia.

(Visited 7 times, 7 visits today)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *