Des del 2017, s’observa que el volum de negocis de les principals empreses comercialitzadores d’aromes i fragàncies va creixent any rere any, tant en increment de vendes com en inversions en infraestructes, tal i com ho demostren diverses notícies de la publicació ALIMARKET (non food):
- “Eurofragance eleva un 9% su facturación (09/02/2017);
- “Givaudan cumple su objectivo de seguir al alza” (27/06/2017);
- “Firmenich inaugura la ampliación de sus instalaciones en Barcelona” (02/10/2017);
- “Lucta presupuesta un potente desembolso en su red industrial. Creció un 2,9% en 2017” (12/07/2017);
- “Grupo Carinsa facturó en 2017 un 10% más, impulsada por las exportaciones” (22/02/2018);
- “Ernesto Ventós vuelve a incrementar sus ventas por secto año consecutivo” (05/03/2018);
- “Eurofragance vuelve a crecer apoyada en su expansión internacional” (04/05/2019);
- “Grupo Carinsa proyecta más de 5 M€ en inversiones y estrenará nueva planta” (21/06/2019);
- “Lluch Essence volvió a incrementar sus ventas” (09/11/2018);
- “Destilerías Muñoz Gálvez eleva la inversión para su nueva fábrica” (14/11/2018);
- “Ravetllat Aromatics espera un crecimiento de doble dígito” (20/11/2018);
- “Sensient Fragrances crece gracias a la venta exterior” (12/12/2018);
- “Symrise AG presenta su plan estratégico 2025 para doblar ventas” (01/02/2019”;
- “Givaudan creará valor con nuevas adquisiciones” (04/02/2019);
- “Robertet España cierra 2018 con un fuerte crecimiento de ventas” (26/03/2019”);
- “Firmenich España marca un nuevo récord de ventas” (29/03/2019);
- “Eurofragance elevó un 8% su facturación…” (07/05/2019);
- “Destilerías Muñoz Gálvez crece a doble dígito” (09/05/2019)
Totes aquestes empreses formen part d’associacions com “Asociación Mediterránea de Aromas y Fragancias (AMAF)” o “Asociación Española de Fragancias y Aromas Alimentarios (AEFAA)“ i utilitzen o comercialitzen olis essencials en més o menys mesura, essent un símptoma que la demanda dels productes d’origen natural també pot veure’s beneficiada d’aquest bon clima. Caldria veure, però, si les estratègies de subministrament d’aquestes empreses es basen en produccions locals o bé s’enfoquen en països tercers.
Autora: Eva Moré (Grup PAM_Programa de Bioeconomia i Governança_Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya).